Podľa reportáže stanice Fox News táto téma totiž uštedruje vážnu ranu starostlivo pestovanému príbehu o „Trumpových väzbách s Ruskom„, a preto je nevýhodné ho mediálne pokryť. Uránový obchod, pri ktorom ruská firma Rosatom získala kontrolu nad 20% amerického uránu je totiž klasickým príbehom korupcie. Hillary Clintonová ako ministerka zahraničných vecí upratala cestu k dohode výmenou za sponzoring vlastnej nadácie Clinton Foundation vo výške viac ako 145 miliónov dolárova za honorár 500 tisíc dolárov pre Billa Clintona. O prípade sme písali v minulom článku na Slobodnom výbere
Video
Preklad videa, ktoré popisuje „Uránový obchod“
Hillary Clintonová, bývalá americká kandidátka na prezidentský úrad: Zdá sa mi, že sa jedná o ten istý nezmysel, ktorý sa tiahne mnoho rokov. Nikto v tomto prípade neposkytol presvedčivé dôkazy. Trump a jeho spojenci, vrátane Fox News, sú veľmi dobrí, keď rozptyľujú pozornosť.
Moderátori Fox News: Ach, tak hovoríte Fox News! A čo ďalšie médiá? Od uverejnenia týchto informácií v utorok strávili stanice ABC, CBS a NBC na pokrytí dohody celkove nula minút. Máme k tomu peknú grafiku – všetko sú jednoducho len nuly.
Spájame sa s Danom Gainorom z Centra pre mediálne štúdiá. Dan, ďakujeme. Fox chcel rozprávať príbeh o tom, čo sa stalo v roku 2010, kedy sa stala ministerkou zahraničia, o Clintonovej nadácii, o peniazoch a zdá sa, že o pochybných dohodách. Nikto iný než my o tom nechce hovoriť. Prečo je to tak?
Dan Gainor, podpredseda Centra pre mediálne štúdia: Mohli by ste nazývať tento prípad uránovým škandálom, pretože médiá s tým zaobchádzajú, ako keby vyžarovalo radiáciu. Tohto sa nechcú dotýkať. Ako ste povedali, je to pochybný podnik, a to je stále jemne povedané. Takže vidíme The Hill, ktorý hovorí o miliónoch dolárov, ktoré by potenciálne mohli ísť do Clintonovej nadácie, a o dohode 500 000 dolárov medzi bývalým prezidentom Billom Clintonom a Ruskom. Médiá sa nechcú tejto záležitosťou dotýkať, pretože to odporuje tomu, o čom chcú hovoriť.
Fox News: Hovoríte, že to odporuje tomu, o čom chcú hovoriť, ale faktom je, že rovnakí politici, ktorí skúmajú vzťahy [Trumpovej] administratívy s Ruskom … prečo by nemali túto záležitosť aspoň posúdiť? Stačí začať o tom hovoriť! Netvrdíme, že fond je vinný, alebo niečo podobné, hovoríme: „Možno by ste sa na túto záležitosť mohli pozriet?“
Dan Gainor: Pozrite sa na to, ako médiá pokrývajú „ruský prípad„. Počas celého leta sa večerné správy ABC, CBS a NBC zaoberali ruským škandálom celkove 415 minút a 94 percent z nich o tom hovorilo v negatívnom svetle. Takže, keď sme sa pustili do predmetu, ktorý vystavuje Trumpa v priaznivom svetle, v skutočnosti sme ukázali prstom na jedného z kandidátov na prezidenta, zamiešaného do ruského škandálu. Nie je to o Trumpovi, ale o Hillary a o nej nechcú hovoriť.
Fox News: Pokiaľ ide o to, o čom ste hovoril: Politico vykonal prieskum, ktorý ukázal, že ľudia premýšľajú o tom, prečo toľko poklesla dôvera v médiá, ktoré prezident Trump nazýva „Fake News“ (falošné správy). Podstatou je, že ľudia majú pocit, že to všetko je fikcia. Pozrite sa na otázku Politico: „Najväčšie média vyrábajú umelo správy o prezidentovi Trumpovi?“ 46 percent Američanov sa domnieva, že je to tak. Ak pridáte toto číslo k počtu neistých, získate takmer 60 percent Američanov, ktorí hovoria: „Zdá sa, že mi ukazujú falošné správy.“
Dan Gainor: Celkovo problém nie je len vo vymyslených správach, ako článok The Washington Postu o prenikaní Rusov do energetických sietí. Nejde len o tieto správy: problém spočíva v zamlčovaní. Takýmito témami (ako uránový obchod) sa zaoberať nebudú.