Volkswagen chce obmedziť konkurenciu Škody. Má ísť aj o presunuie výroby do Nemecka

Vedenie a odbory nemeckej automobilky Volkswagen podľa zdrojov Reuters chcú obmedziť konkurenciu, ktorá pre značku VW predstavuje sesterská značka Škoda. Údajne chcú, aby sa časť výroby divízie Škoda presunula do Nemecka a aby divízia platila viac peňazí za zdieľanej technológie. Informujú Novinky.cz.

VW v Nemecku obmedzuje náklady a prepúšťa aj v dôsledku aféry Dieselgate. Pritom vynikajúce recenzie a ziskovosť Škody zintenzívnili rivalitu značiek koncernu.

VW chce obmedziť to, čo vníma ako „nefér výhodu“ Škody – kombináciu nemeckej technológie a lacnej pracovnej sily -, a potvrdiť prémiové postavenie najpredávanejšej značky pred nástupom nových elektromobilov, povedali Reuters zdroje z podniku.

Nemecké odbory vidia v úspechu škodoviek hrozbu, ale zároveň aj potenciálne záchranné lano. Podľa zdroja blízkeho dozornej rade VW požaduje, aby sa časť produkcie škodoviek presunula do nemeckých tovární a nahradila tak obmedzenie výroby starších modelov Passat a Golf.

Predseda podnikovej rady Škody Auto Jaroslav Povšík už minulý mesiac upozornil na možnosť presunu výroby nástupcu modelu Superb do Nemecka. Tvrdí, že by mohlo zaniknúť až dvetisíc pracovných miest. „Zvažuje sa presun následníka modelu Superb do ďaleko drahšej lokality v Nemecku, čomu chceme zabrániť,“ povedal.

Volanie po väčšom odlíšení značiek

Podľa zdrojov Reuters súboj medzi VW a Škodou oživuje napätie medzi ziskovosťou a zamestnanosťou v koncerne a kontrolou či autonómiou 12 značiek, ktoré mu patria. „Namiesto aby sme sa snažili poraziť Teslu, mali by sme radšej urovnať zbytočný interný konflikt,“ cituje jedného z manažérov VW.

Šéf značky Volkswagen Herbert Diess sa vo vedení snaží ochrániť budúcnosť modelov proti nepriamej konkurencii lacnejších škodoviek. Volá po väčšom odlíšení cieľových trhov a klientely modelov VW a Škoda, predovšetkým u budúcich elektrických vozidiel.

„Pozeráme sa na budúce postavenie jednotlivých značiek, ale diskusie stále prebiehajú,“ povedal hovorca skupiny VW. Viac nechcel vec komentovať. Škoda popiera, že Volkswagenu „lezie do kapusty“. „Láka hlavne zákazníkov mimo skupiny VW a to je tiež náš hlavná úloha,“ uviedol šéf Škody Bernhard Maier.

Napätie zrejme bude narastať pred 17. novembrom, kedy bude predstavenstvo koncernu schvaľovať ročný investičný rozpočet, uzatvára Reuters.


Publikovaný

v

od

Značky: