JOZEF KAMENSKÝ: Tisoball

V poslednom čase Taliani akosi môžu za všetky problémy na Slovensku, hoci rodina tohto slovenského farára, ktorý sa stal prezidentom prišla sem z okolia Padovy  už v 17. stor. 

Predkovia Rimanov boli údajne geniálni organizátori, ale veru svet nie je stroj, mŕtvy mechanizmus, čosi aj pokafrali.

[sociallocker][/sociallocker]

Nechcem tu riešiť Tisovu vinu, či nevinu, nakoniec ako patriot by som mal pre vás niečo lepšie, ako bol katolícky kňaz upriamujúci sa iba na povrch, človek s dosť obmedzeným pohľadom, ktorého ale možno len použil osud. Chcem skôr riešiť psychiku dnešných ľudí, ukázať tú hru, ktorú ľudia z akejsi príšernej nudy hrajú.

Dnes všetky média sa pretekajú v tom, kto ukáže Tisa ako najväčšiu obludu, bol to proste iba  vojnový zločinec. Čo ale písalo o ňom predtým , ako sa dostal Kotleba do parlamentu napríklad SME? 

„Historici sa zhodujú ,že Tisov proces bol spolitizovaný. Jeho revíziu si však nevedia predstaviť.

Historik a právnik Ondrej Podolec z Ústavu pamäti národa hovorí, že Tisa súdili skôr ako symbol určitej éry, menej ako konkrétnu osobu. „Obžaloba sa viac sústredila na politické či ideologické veci, pričom si menej všímala tie skutočne problematické,“

Proces s Tisom bol súčasťou takzvaného retribučného súdnictva, čo znamená odplatu. Sudcovia sa dopustili aj viace­rých procesných chýb. „Je to svedectvo obdobia, ktoré bolo v určitom zmysle revolučné,“


V područí komunistov

Keďže proces s Tisom vrcholil v roku 1947, jeho výsledok mal byť aj varovným signálom do budúcnosti, keď sa definitívne dostali k moci komunisti, hovorí Zemko.

„Komunisti chceli iným spôsobom získať to, čo stratili vo voľbách v roku 1946. Myslím, že to zohralo úlohu aj pri procese s Tisom,“

Tisa väčšinou žalovali a súdili komunisti a komunisti mu aj zamietli odvolanie. Nebol na prvom mieste odsúdený za zločiny proti ľudskosti, ale za vlastizradu. Podobný problém mal aj Husák, keď bol odsúdený za buržoázny nacionalizmus. Komunisti národy neuznávali, podobne ako dnešní progresivisti. Média pred nástupom Kotlebu do parlamentu píšu skôr o Tisovi, ako o politicky spoluzodpovednom, ako o jednoznačne vinnom a vôbec nie ako o vojnovom zločincovi.

Toto, že novinári píšu podľa momentálne spoločenskej nálady, ak už nie podľa zadania mecenášov za nimi,  je na širšiu debatu, tiež politici hovoria inak či sú vo vláde či v opozícii, dokonca úplne protirečivo.

Problém s Tisom zapadá presne do tohto vzorca, že „za fašizmus sú zodpovední antifašisti.“ Kto nerozumie dialektike dejín, odstredivým a dostredivým silám,  ten tomu asi hneď neporozumie, ale je to asi tak, že ak niekto pretláča len nejakú časť pravdy, len jeden pokrivený aspekt života na úkor iných, to potom ľudí naštve a vzoprú sa proti tomu,  a to aj extrémnymi prostriedkami. To je jednoducho zákon, že prehnanie s ľavicovými opatreniami vyvolá pravicový odpor, alebo divoký liberalizmus vyprovokuje často aj tvrdý konzervativizmus.

Za  nárast často aj povrchného národniarstva, nezdravého nacionalizmu je zodpovedná absencia patriotizmu, to znamená, že nie len, že sa tieto hodnoty nepestovali, ale sa aj potláčali.

Ak potláčate nejaký prirodzený sklon, ten sa vytesní, začne pracovať z podvedomia ako neuróza, stane sa pokrivenou formou toho, čo by bolo zdravé, ak by sme to pestovali, či aspoň nechali žiť.

Ak nepestujete zdravý patriotizmus, ak dokonca ho ubíjate nezmyslami, že národ je sociálny konštrukt a pod., potom sa objaví tento aj v takej forme, ako je kult Tisa, jednoducho človek ide za niečim približným.

Progresivisti sa zrejme vo svojom magickom realizme domnievajú, že snáď samotný pohľad na Tisa vyvolá v nich túžbu naháňať menšiny do vagónov, budovať vyhladzovacie tábory a pod. Čo ale hovoria samotní uctievači Tisa?

Uctievači Tisa tvrdia, že Tiso nebol zodpovedný za tragédiu Židov, chápu ho hlavne ako národniara, alebo len ako národniara. Povedzme, že uctievači Tisa si vytvorili možno že aj falošný obraz o ňom a tento uctievajú.
Ale teraz otázka – ako a komu môže ublížiť hoci aj falošný obraz Tisa, ktorý Židov zachraňoval?

Rozumieme si? Uctievači Tisa ho neuctievajú za to, že poslal Židov do lágrov, práve naopak, toto popierajú, teda ako môžu byť nebezpeční? Ako môže byť nebezpečná idea Tisa mierotvorcu? Dobre, je  to možno úlet, ale žiadam oponentov, aby mi to vysvetlili.

Pravda je skôr taká, že progresivistom vadí skôr len patriotizmus ako taký, veď im vadí duchovno ako celok, orientujú sa hlavne len na hedonizmus, konzum.

Určite majú v hlave rovnicu, že národ sa rovná budúce násilie. To som už ale vysvetľoval, to nie je cesta,  zlikvidovať rodinné hádky zničením rodiny, ani nie je cesta likvidovať národný egoizmus zničením národa. To potom najlepšie by bolo nežiť, vtedy by sme ani chorí neboli …

Egoizmus je problém sám o sebe, ktorý veľmi dobre pestujú sami progresivisti. Kult individuality. Akurát, že sú v tomto nekonzistentní, keďže ich vedci Ja popierajú neexistenciou slobodnej vôle.

Vojny sa nestávajú preto, že sú tu národy, ale pre egoizmus a vieru vo fyzické riešenie problémov. Veď v II. svetovej vojny stáli oproti sebe ideológie, ktoré sa chvastali tým, že nasledujú iba vedu. Darwinizmus, genetiku …. Pričom duchovno potláčali, aj keď Hitler nechal žiť tie smery, ktoré glorifikovali násilie, preto zrejme obdivoval islam.

Je symptomatické, akí ľudia sú vyberaní pre boj proti idei národa, proti duchovnu a pod. Napríklad až včera po pozretí istého videa som pochopil, že prečo pracovníka reklamnej agentúry, človeka, ktorého knižný debut kritika rozstrieľala na franforce, prečo tohto blogera Samuela Marca majú progresivisti za pečeného vareného. Nejde o to, že je ateista, ale aké je to práve u neho zvláštne, ak v diskusii povie, že podľa neho by sa Slovensko malo pripojiť k Anglosasom. Ešte raz – človek neveriaci v národy a etniká sa chce pripojiť k Anglosasom. Samozrejme na druhej strane sú fuj Rusi. Všimnite si tu mentálnu plytkosť týchto ľudí, on sa nechce pripojiť k mravne lepším, ale prosto len k Anglosasom. Reklamné agentúry potrebujú zákazky a teda veľa firiem, bohaté krajiny, potrebujú kult konzumu, aby tú zdochlinu mohli navoňať. Celé to o Anglosasoch je len o bruchu, to je celý motív …

Marecov kamarát, človek, s ktorým šnúroval po Slovensku, dvorný blázon Denníka N,  Rado Ondřejíček (Cynická Obluda) je tiež dobrým príkladom vojaka za rozkladné hodnoty postmoderného nihilizmu. Tiež nevadí, že je ateista, problém je tam hlavne v chybe charakteru. Pretože užitočných idiotov pre dekadenciu je dosť aj v radoch veriacich. Takých veriacich, ktorí majú vieru hlavne len ako dekoráciu, telenovelové vyžitie, ale aj ako cestu k sláve a úspechu, či majetku.

Toto sú len také príklady osôb, ktoré si pre svoj boj vypichujú čo chcú, vyrábajú slamených panákov, jednoducho hrajú svoju hru, kde nakoniec príde nejaká sladká odmena.  Teraz mi napadá, že aj Ondřejíček sa živí reklamou, ďalší napr. Jakub Goda.  Ono celá tá žurnalistika sa môže stať len reklamou, teda redakcie reklamnými agentúrami. Proste ako to už povedal Oswald Spengler – demokracia je vláda peňazí cez média. Osobne s tým celkom nesúhlasím, lebo všetko závisí od mravov národa, čím sa stane demokracia. Pravda ale je, že mravných a morálnych ľudí nikdy nebude väčšina, na zemi raj nikdy nebude, to je agenda marxistov, no našou povinnosťou je pokúšať sa o to., teda o zlepšenie seba samých, svojho okolia a pod.

Ale aby sme zostali pri Tisovi.

Zhrňme si to – Tiso je len zástupný problém na oboch stranách. U mnohých ľudí predstavuje iba symbol národniarstva, pretože iné nemajú, alebo nepoznajú, za čo sú vinné elity, cenzúra médii a pod.
Druhá strana zbytočne vyvoláva hystérie z viacerých dôvodov, akými sú zisk médii, zámienka pre boj proti idei národa a nakoniec asi len prostá nuda, nedostatok inteligencie a pod.

Chcete skutočne vytesniť obraz Tisa z verejného života? Pestujte pravý patriotizmus, hľadajte Ducha národa, vzdajte sa extrémizmu, ktorý spočíva v lživom presvedčení, že len jedna časť potrieb človeka nás spasí.

 


Publikovaný

v

,

od

Značky: