Spoločnosť L’Oreal spustila novú reklamnú kampaň na vlasové výrobky a jedna z modeliek má na sebe moslimskú šatku hijab, ktorá pokrýva celú hlavu. Myslím, že to je to, čo nazývame moderné a provokujúce.
Modelkou je Amema Khan, „ktorá sa od svojho dvadsiatich rokov rozhodla nosiť hijab mimo svojho domova,“ tvrdí HuffPost UK. Dodáva: „Vlasy sú veľkou súčasťou starostlivosti o vlastné telo.“
Mohli by ste si myslieť, že zobrazenie vlasov človeka je veľkou časťou vlasovej kampane, ale to len ukazuje, že nie sme dostatočne progresívni.
[sociallocker][/sociallocker]
„Musíte sa pýtať – prečo sa predpokladá, že ženy, ktoré neukazujú vlasy, že sa o ne nestarajú,“ povedala Khan. „Opakom by bolo, že každý, kto ukazuje svoje vlasy, sa o ne stará len preto, aby ich ukazoval ostatným. A toto myslenie nás zbavuje vlastnej autonómie a nášho zmyslu pre nezávislosť.“
Khan nazýva novú reklamu spoločnosti L’Oreal ako niečo, čo mení pravidlá hry.
Generálny manažér spoločnosti L’Oreal vo Veľkej Británii, Adrien Koskas, povedal, že spoločnosť je „hrdá a nadšená, že začína takú jedinečnú a narušujúci kampaň na trhu s vlasmi„.
Počkajte … znamená to, že „narušujúci“ znamená, že sa pokúšajú predať viac ako šampón, kondicionér alebo sprej na vlasy? Bingo!
„V poslednej dobe som mala problémy vo vzťahu, keď som cítila, že moje vlasy sú nevýrazné,“ povedala Khan. „Keď si dám dole šál, chcem, aby moje vlasy boli žiarivejšie – nechceme to všetci?“
Nie, to, čo chceme, je reklamná kampaň bez politických kampaní. Ale v tejto kultúre je príliš veľa žiadať niečo podobné.
Zdroj: TruthRevolt