Videá majú zaujať vtipným nápadom ,karikatúrou a spracovaním, ktoré zaujme cieľovú skupinu. Videá propagujúce voľby chcú prilákať ľudí ku voľbám. Väčšinou si nekladú za cieľ ovplyvňovať v zmysle podprahovej podpory pre nejaký typ kandidáta.

Prvým videom je krátky snímok, kde sa mladá žena vrhá na mladíka. Keď sa ich vzájomná telesná komunikácia posúva do „nebezpečnej“ polohy, dievča sa pýta, či bol mladík voliť. A on že nie. Dievčina odchádza, pretože to podľa nej je príznak nedospelosti.

Video bolo podľa portálu Medusa vyrobené spoločnosťou Rosvideo , ktorá sa sama označuje ako „plnohodnotné video štúdio“ so špecializáciou na „prezentáciu a firemné filmy, reklamu a multimediálny videoobsah„.

Video, ktorého autor nie je známy, popisuje krátky príbeh tehotnej ženy. Hysterická žena nasadne do taxíka a vyžaduje vodiča, aby išiel čo najrýchlejšie.

Vodič nakoniec zistí, že nešla do nemocnice, ale do volebnej miestnosti.

Na Yuotube bolo video umiestnené do kanále , kde sa nachádzajú videá pre hru Need for Speed.

Nie príliš originálne video propagujúce voľby mimo bydliska. Podľa popisu video pridala nezisková organizácia

Ďalšie video je už priamym útokom na kandidátku Xeniu Sobčak. Video paroduje heslo jej kampane, ktoré tvrdí, že je „Proti všetkým

Autor videa je neznámy

Najviac rozruchu spôsobilo video, ktoré paroduje súčasnú militarizáciu ruskej spoločnosti, rast nacionalizmu, nekontrolovanú infláciu a zároveň antihomosexuálnu politiku súčasnej vlády.

Zadávateľ klipu je (zatiaľ) neznámy. Vo videu hrá veľmi populárny herec Sergej Burunov. V ňom hrdina vidí vo sne zlé dôsledky toho, ak by nešiel k voľbám:

  • 52-ročný muž je povolaný do armády (a jeden z vojakov, ktorí prišli po neho, je černoch)
  • syn v uniforme s červenou pionierskou šatkou okolo krku si od otca pýta štyri milióny rubľov „do školy na ochranu
  • v kuchyni je homosexuál, ktorého je ruská rodina povinná prijať
  • muž sa nakoniec budí s homosexuálom v posteli

Nakoniec zazvoní budík a muž mení svoje rozhodnutie nezúčastniť sa volieb

Sergej Burunov, podľa svojho hovorcu, odmietol komentovať video novinárom.

Režisér klipu Alexander Bojko odmietol povedať v rozhovore pre televízny kanál „Dožď“, kto si objednal produkciu. Svoju účasť na tvorbe popierajú spoločnosti, ktoré boli najaté Ústrednou volebnou komisiou na zvýšenie záujmu Rusov o voľby.

Štát zaplatil spoločnosti „IMA-Consulting“ 37 miliónov rubľov na propagáciu volieb. Generálny riaditeľ spoločnosti Vartan Sarkisov uistil portál „Medusa“, že „IMA“ nemá nič spoločné s produkciou videa, aj keď on sám ho považuje za „nápadité„.