Agentúra Bloomberg informuje o finančných problémoch mexickej leteckej spoločnosti Interjet. Jedna z informácií článku popisuje riešenie nedostatku náhradných dielov na ruské dopravné lietadlo SSJ100.

Ambiociózna spoločnosť Interjet si prvý SSJ100 objednala v roku 2013 a celkove zakúpila 22 lietadiel. Stala sa tým druhým najväčším zákazníkov Suchoja hneď po ruskom Aeroflote. Z hľadiska spoločnosti to bola výborná voľba, keďže lietadlo bolo ponúkané za polovičnú cenu ako konkurencia.

SSJ100 je spoločný projekt talianskej Leonardo SpA a ruského Suchoja. Motory vyrába francúzska spoločnosť Safran SA a ruský partner.

Spoločnosť vykonáva nielen vnútroštátne regionálne lety s lietadlami SSJ100, ale má aj trasy v USA.

Ruská spoločnosť nemá v Mexiku vybudovanú servisnú sieť, čo spôsobuje vážne problémy. Pre dvoma rokmi sa objavil problém s motormi a spoločnosť musela zrušiť 25 letov

Štyri lietadlá Sukhoi Superjet 100 boli vyradené najmenej na päť mesiacov kvôli oneskoreniu údržby motora. Ruské lietadlá, ktoré majú v priemere len štyri roky, sú teraz kanibalizované. Je to priemyselný termín, keď sa diely z lietadla pomaly používajú, aby sa udržali v činnosti ostatné lietadlá.

Na sociálnych sieťach sa potom objavili výzvy, aby spoločnosť prestala používať ruské lietadlo

Edit 19.1.2018

Hoci zástupcovia ruskej firmy tvrdia, že plnia všetky podmienky zmluvy, aj tak je kanibalizácia dôsledkom pomalej dodávky náhradných dielov. Priznávajú to experti z oblasti ruského leteckého priemyslu.

Nedostatok náhradných dielov a dlhé termíny ich dodávok, zákazníci už nie raz nazvali hlavným problém programu Sukhoi Superjet. Z tohto dôvodu zostáva nálet lietadiel veľmi nízky – v roku 2016 to bolo asi 3,5 hodiny denne pre všetky ruské letecké spoločnosti, zatiaľ čo lietadlá zahraničnej výroby lietali v priemere deväť hodín.

Popredajný servis je hlavným problémom ruského leteckého priemyslu, povedal Fjodor Borisov, hlavný expert Ústavu ekonomiky dopravy a dopravnej politiky. Je zrejmé, že spoločnosť „Civilné lietadlá Suchoj“ nefunguje dobre spolupráca s výrobcami komponentov, konštatuje expert

Môžeme povedať, že toto je dnes hlavnou Achillovou pätou tohto projektu. Popredajný servis bol historicky vždy slabým miestom domáceho leteckého priemyslu. Produktom nie je lietadlo samo osebe. Je to niečo, na čom môžete generovať zisk bez prestávky. A lietadlo je veľmi zložitý komplex. Koordinujete nie jedného, ​​nie desať a dokonca ani stovky dodávateľov. Je to obrovská sieť. Je jasné, že bez skúseností s takouto integráciou pri vytváraní projektu od nuly spoločnosť „Civilné lietadlá Suchoj“ musela čeliť určitým problémom. Môžete povedať, že je to niečo ako „detské choroby“. Ale vzhľadom na skutočnosť, že projekt sa neobjavil včera, musíme povedať, že sa [choroby] pretiahli.

Spoločnosť je však neustále na hrane finančnej udržateľnosti. V oblasti nízkonákladových leteckých spoločností je štandartom udržiavať iba jeden typ lietadiel. Interjet však má 22 SSJ100 spolu s 50 tryskáčmi Airbus A320 a šiestimi lietadlami Airbus A321.

Z celkového počtu 78 lietadiel spoločnosť vlastní len 30, zvyšok si prenajíma.

Napriek tomu Interjet zvažuje, že objedná ďalšie ruské lietadlo MS-21, ktoré bude dodávané v roku 2019.