Vyzeralo to tak, že sa ho nikdy nedočkáme, Taliani ale nakoniec Punto zomrieť nenechajú. Už na budúci rok prídu s jeho štvrtou generáciou.
Tretia generácia Punta je v predaji dokonca už od roku 2005 a najlepšie roky má definitívne za sebou. Aj tak sa ešte celkom dobre predáva, vlani totiž len v Európe svojho majiteľa našlo 62 654 exemplárov, je to ale len odvar proti dobám, kedy Punto ako jedno z mála áut porážal Golf v predajných štatistikách. A teraz si predstavte, ako by na tom Fiat bol, keby vyrukoval s novou generáciou.
Taliani to zatiaľ odmietali a naznačovali, že istú náhradou má byť novodobé Tipo. Toho sa síce vlani predalo na európskych trhoch menej ako Fiatu Punto, avšak je potrebné si uvedomiť, že spočiatku bol k dostaniu len sedan – hatchback a kombi dorazili až neskôr. Svoju plnú silu tak celá rodina preukazuje až tento rok, kedy len za prvé štyri mesiace má na konte 45 156 registrácií.
Na jednu stranu možno stratégiu značky pochopiť, Punto a Tipo by sme totiž mohli brať za dva kohúty na jednom smetisku. Avšak ak by Fiat nové Punto zameral na nižšie poschodie trhu, mohol by ľahko znovu osloviť milióny ľudí, ktorí si toto auto v posledných dekádach v Európe kúpili. To si značka nakoniec zjavne uvedomila, a preto nové Punto naozaj chystá.
Aby sme boli presní, nové Punto je už vonku, len si tak nehovorí. Ak vám teraz napadol brazílsky model Argo, potom ste udreli klinec po hlavičke. Tento hatchback totiž nezamieri v budúcom roku len do Indie, ale aj do Európy. Už len preto, že Fiat ho čiastočne postavil na modulárnej platforme, ktorú používa aj model 500X. Čakať môžete teda zhruba 2,6 metrový rázvor.
V porovnaní so súčasným prevedením teda novinka ponúkne viac priestoru vo vnútri kabíny, zároveň tiež narastie o 20 cm do dĺžky na 4,2 metra. Aj cez tento nárast ale bude kratšie aj menej priestranné ako Tipo. Punto by tak nemuselo väčšiemu súrodencovi liezť do kapusty. Zvlášť keď s cenami sa dostane pod 10 000 €, zatiaľ čo Tipo je o cca 3 000 € drahšie.
Vzhľadovo potom Punto aj napriek komponentom päťstovkovej rodiny vsadí na rovnaký dizajn, akým sa vyznačuje Tipo. To je už zrejmé aj pri modeli Argo, ktorý dostal odlišný názov, lebo so svojim predchodcom sa v brazílskej ponuke bude ešte nejaký ten čas prekrývať. V Európe k tomu ale nedôjde, tretia generácia by totiž mala skončiť tento rok a tá štvrtá dorazí už v spomínaný budúci rok. Tešíme sa na to, Punto by si novú generáciu naozaj zaslúžilo.
zdroj: AutoBild