Podľa portálu „European Security Journal News“ (ESJN) stojí NATO pred výzvou ako integrovať logistiku krajín Aliancie a ako čo najrýchlejšie prepravovať vojakov. Dôvodom je podľa ESJN ruská hrozba
ESJN tvrdí, že východné krídlo NATO čelí ruskej hrozbe a NATO pracuje na odrádzaní ruskej agresie.
[sociallocker][/sociallocker]
Po ruskej agresii na Ukrajine Američania začali posilňovať svoju vojenskú prítomnosť na kontinente. Zdá sa, že chýba, alebo je nevhodná vojenská infraštruktúra. Štúdia zverejnená vo Financial Times upozorňuje na logistické problémy
Autor článku konštatuje, že západné krajiny NATO 25 rokov ignorovali potrebu rýchlych presunov americkej ťažkej techniky. Druhým zásadným problémom je rozdielny rozchod poľských a litovských železníc na prechode Suwalki. Pritom je to jedine pozemné spojenie medzi Pobaltím a zvyškom územia NATO.
S cieľom zabezpečiť hladšiu vojenskú dopravu začala Európska komisia iniciatívu na vytvorenie takzvaného vojenského schengenského priestoru.
V rámci PESCO bol na účel „vojenský schengen“ schválený holandský projekt na identifikáciu akýchkoľvek prekážok
Z podobných dôvodov sa NATO dohodlo na vytvorení nového európskeho ústredia. Pri tejto iniciatíve experti dúfajú, že prispeje k riešeniu problému presunu 40 000 silných reakčných síl NATO. To by malo podporiť predsunuté sily (Spearhead Force) „Jednotnej operačnej skupiny veľmi vysokej pohotovosti“ (VJTF) , aby čelili ruskej hybridnej taktike.