KOMENTÁR: Nový primátor Bratislavy urobí z auta luxus len pre horných desaťtisíc

Podľa správy TASR, sa od roku 2020 stane praktiky nemožné používať auto na dochádzanie do práce v Bratislave. Za luxus vlastníctva automobilov si Bratislavčania naviac brutálne priplatia.

[sociallocker][/sociallocker]

Tlačová agentúra zverejnila, že od druhej polovice roka 2020 sa pripravuje rozdelenie mesta do zón.

Vodiči, budú môcť bezplatne parkovať len v rámci svojej zóny. Mimo nej bude povolené bezplatné státie iba na dve hodiny, čo prakticky vylučuje častejšie používanie auta na dochádzanie do práce. Po dvoch hodinách totiž začne nabiehať povinnosť zaplatiť parkovné, ktoré bude v centre znamenať výdavok cca 15eur denne (2 eur/hod). Ak niekto napríklad používa auto ako prostriedok na rozvoz rodiny cestou do práce, musí rátať so sumou niekoľko sto eur naviac, ktoré bude stáť nerezidenčné parkovanie.

Množstvo Bratislavčanov sa naviac ulakomilo na vlastné bývanie v satelitných častiach v okolí Bratislavy. Pri neexistencii použiteľnej hromadnej dopravy je pre tieto rodiny auto jediným spojením so svetom. Vzhľadom na to, že trvalé bydlisko týchto majiteľov áut nebude v Bratislave, budú musieť platiť parkovanie od prvej sekundy státia.

Pritom ešte nie koniec zlým správam. Ak ste bratislavský „žobrák“, ktorý sa nezmohol na vlastný dom a parkujete doma na verejnej komunikácii, budete platiť minimálne 49 eur ročne.

Nový primátor Bratislavy Matúš Vallo tieto informácie potvrdil.

Parkovacia karta pre prvé auto bude stáť na rok 49 eur, okrem bezplatného parkovania v mieste svojho bydliska bude k tomu pre domácnosť 100 hodín parkovania pre návštevy a tiež parkovanie zadarmo mimo svojej rezidentskej zóny na dve hodiny,“ informoval Vallo.

Suma 49 eur však bude len za prvé auto v rodine. Ak si naviac manželka kúpi z bazáru auto pre rozvoz detí na krúžky, rodina musí rátať s oveľa vyšším poplatkom. Druhé auto bude stáť 149 a tretie už 500 eur.

Na tieto výšky poplatkov sme prišli na základe prepočtov, aby sme mali investície do dopravy a aby systém fungoval v mestských častiach,“ uviedol Vallo.

Štvrté auto si vyhoďte z hlavy, maximálny počet rezidentských kariet na jeden byt bude obmedzený počtom troch kariet. Pritom bezplatné parkovanie na dve hodiny mimo miesta trvalého bydliska bude obmedzené len na prvé auto.

Bude sa meniť aj doterajšia politika spoplatnenia. Bežne sa uvažovalo o pracovnej dobe ako o čase medzi 8:00 – 16:00, tomto čase bola v centre Bratislavy povinnosť platiť za státie automobilu. Po novom sa bude meniť čas spoplatnenia v širšom centre od 8:00 do 20:00. Okrajové časti mesta, kde je naopak problém s parkovaním večer, budú spoplatňovať státie automobilov od 20:00 do 8:00

Celkove budú štyri tarifné pasma s cenami parkovania 2 eurá za hodinu v centre a 50 centov za hodinu na okraji mesta

(ne)Voliči slniečkového primátora

Matúš Vallo bol doslova dosadený ako reprezentant novej elity, Progresívneho Slovenska. A táto nová elita dáva najavo, pre koho a akým spôsobom chce vládnuť.

Oligarchov, majiteľov nehnuteľností a developerov sa tieto pravidlá netýkajú, alebo im je to jedno. Človek, ktorý jazdí z jednej vlastnej garáže do druhej ani nezaregistruje, že došlo k nejakého spoplatneniu. Naviac, ak boháč zarába milióny eur ročne, pár tisíc eur za parkovanie je prakticky len almužna pre žobráka.

Mimochodom, spomínaný „nový vietor“ sa netýka len dopravy, napríklad sa začína hovoriť o „reštrukturalizácii“ Domu kultúry Istropolis. Však načo kultúra, keď môžeme mať ďalšiu kancelársku budovu, nie? Obrovský pozemok v centre mesta treba predsa efektívne využiť.

Rovnako sa budú z rozhodnutia magistrátu tešiť hipsteri, ktorí považujú za cool neviazať sa na nehnuteľnosti, prenajať si byt v centre Bratislavy a dochádzať do práce na bicykli. Neriešia rodinu, nakoniec deti sú predsa záťaž, ktorá spôsobuje ohrievanie klímy a tak treba pomôcť „matke Zeme

Kto to pocíti, sú mladé rodiny s deťmi, ktoré sa zúfalo pretĺkajú od výplaty k výplate, dôchodcovia, pre ktorých auto znamená prostriedok na riešenie problémov, dochádzanie za lekárom, či návštevu vnúčat. Pocítia to aj spomínaní zamestnanci, ktorí cestovali autom preto, lebo z nočnej smeny, či na nočnú, mestská hromadná doprava je len ťažko použiteľná.

Bratislava nemá efektívny systém hromadnej dopravy, nemá záchytné parkoviská, nemá nič, čo by oprávňovalo chudákom doslova zakázať vjazd do centra mesta. Bratislava sa stáva mestom pre elitu. Nakoniec, preto si tam súčasného primátora elita dosadila.

Pre protestujúcich jedno upozornenie. Matúš Vallo sa pred voľbami spoplatnením parkovania netajil. Naopak, bola to jedna z jeho nosných tém. Ak ho niekto volil a dnes sa mu to nepáči, jeho problém. Hlupáci sa musia poučiť na vlastnej škode. Luxusom je pre nich nielen vlastníctvo auta, ale aj vlastníctvo rozumu.


Publikovaný

v

od