Rozčuľuje nás nástup postfaktickej doby, bojujeme proti hoaxom a šarlatánstvu, ale zároveň pestujeme ideológie, ktoré v skutočnosti vytvárajú akúsi virtuálnu realitu. Základom je zrejme filozofia štrukturalizmu a z nej vystupujúca postmoderna, kde v podstate vládne ľubovôľa.
Upravujeme si históriu pre svoje potreby, ale aj vedu. Ekonómovia už nehovoria ani tak o prosperite, o peniazoch, ale modelujú príbehy, modelujú alternatívne svety, aby bola motivácia kde tie peniaze použiť.
Dnes už nepredávate povedzme pivo, ale pivnú kultúru. Elity naozaj uverili paralelným, či skôr imaginárnym svetom, a tieto nám ponúkajú. Nič iné nehovorí ani lacná ezoterika, resp. biznis duchovno – želaj si čo chceš a budeš to mať.
Zaujímavé by to bolo domyslieť do konca, lebo by sme sa určite dostali k duchovnu, ale tam nechcú, zostávajú na prahu tej časti mozgu, ktorá nás zároveň privádza do blúznenia, až šialenstva. Toto ale teraz riešiť nebudem.
Veď už aj náš idol humanizmu Andrej Kiska túto hru dávno pochopil. Z roku 2006:
„Nepredávali sme pôžičky, ale emócie
Zarábali ste teda na tom, že ľudia nevedia počítať?
Zoberte si minerálnu vodu. Keď vám tu nalejem do pohárov tri rozdielne, spoznali by ste, ktorá je lepšia?
Asi nie.
Napriek
tomu existujú minerálky, ktoré majú o 30 percent vyššiu cenu ako
ostatné. Ako je to možné? Prečo si kupujú o 30 percent drahšiu, keď
rovnako chutí? To je presne tá emócia, ktorá vás viaže k značke. Keď
robíte dobre marketing, dokážete ten istý produkt predať drahšie. Aj
hodinky Omega sa predávajú za 120-tisíc, Swatch za šesťtisíc a sú
hodinky za deväťsto korún. A pritom vždy je to len prístroj na meranie
času. Je to otázka marketingu“
Nuž je tu veľká otázka, či je viac biznismen, alebo humanista. Či ešte môže byť kvantovák, ja neviem …
Teraz ho aj ľudia ako Zuzana Piussi kritizujú, že lanári penťákov. Nuž prečo nie, ak sú odborníci pre marketing a reklamu, či propagandu? Veď postfaktická doba …
A tak aj názov jeho strany „Za ľudí“ bude asi zrejme tiež riadne vymakaná vec. Veď ani ľudovci za Slovákštátu neboli sprostí ak si to dali do názvu a trocha zobrať vietor z plachát istej Ľudovej strane … tiež by bodlo.
Kiska na to ide dobre a aj v súlade s dnešným rázom umenia – oslov čím širšiu cieľovú skupinu! Daj tam nejakú škvrnu v zmysle Rorschacha, nech tam vidí každý čo chce!
Keď sa povie pre ľudí, automaticky to konotuje čo chcem ja, a to hlavne v smere pôžitkov. A ako ľahko pri tom zabúdame, že na Zemi nie sú iba ľudia a práve progresívci nám to pripomínajú.
Postfaktickí
progresívci si zrejme berú pre svoje ciele ako pomoc to, proti čomu
bojujú. A to sú akési archetypálne súcna a doslova stereotypy, a aj tie
rodové, o tom potom pri našej Venuši Zuzane.
Bojovať za ľudí je
síce pekné, ale v istom zmysle ak tento náboj rozptýlite medzi ľudí z
mäsa a kostí, ide o vágnu floskulu. Na tie ale masy letia, tu je vhodná
inšpirácia aj u totalitných režimov.
Veď kto preboha nerobil veci pre ľudí? Alebo nebol za nich?
Tu sa pozastavím a zvýrazním to ZA. Tam tušiť myšlienkový pochod, že treba byť pozitívny, nie proti, ale za. Troška aj vyhranenie voči tomu, ako viedli kampaň čaputovci.
Staré chápanie človeka bolo iné ako je to dnes. V minulosti bol človek odleskom Boha, jeho obrazom, na jeho organizme pracovali a pracujú anjeli (čo je hore, je aj dole) a teda mal sa pokúšať o sebapresah, mal mať za vzor archetypy mravov a morálky.
Dnes sa obyčajne o človeku hovorí ako o vyššom zvierati a máme tu dobu, kedy sa akosi upriamuje na rôzne druhy sexuálnych stimulov, teda ide o veci pudovej podstaty.
Čo si teda predstaviť presne pod pojmom človek, ľudia? Čo je pre nás najlepšie? Toto Kiska zrejme nerieši, veď je zrejme iba obchodník s emóciami, ako to sám o sebe povedal.
S humorom
konštatujem, že v podstate Kisku vystriedala kiska. Ja viem, môže to
pôsobiť vulgárne a hejtersky, pretože kiska v ruštine okrem mačky (niečo
ako micka u nás) označuje slangovo aj ženské prirodzenie.
Ja som chcel ale skôr poukázať na ideologickú kontinuitu a aj niečo iné ….
Slováci
sú proste ešte mladý národ, ktorý vykazuje mladistvé črty, vlastne ešte
detské. K detstvu patrí strava hlavne ako mlieko a našim národným
jedlom sú preto bryndzové halušky a snáď aj vyprážaný syr. 🙂
K
detstvu patrí aj bujná fantázia, je to čas, kedy budujeme detskú
psychiku aj rozprávkami, lebo rozprávky sú ďalšia strava pre dieťa.
Toto
sú takisto archetypálne veci a fuj stereotypné, veď meníme aj rozprávky
na obraz politickej korektnosti, či na obraz nových ideológii.
Našu
prezidentku mnohí vnímajú ako „novú Sisi“, cisárovnu a chvália jej
zovňajšok. To je dôkaz aj toho, že potrebujeme rozprávky, potrebujeme
mýty a potrebujeme aj náboženstvo.
Progresívci hlásajúci postmoderný chaos si pomohli rodovými stereotypmi. A to až tak, že jeden koment pod zrejme starostlivo vybranou fotografiou sa pýtal, či tie bradavky sú pravé, alebo ide iba o chybu krajčíra.
Slováci sú mladý národ a detstvo je pod archetypom Luny, pod ktorou je aj zviera, ktoré nazývame mačkou (kiska) . Potom je už iný príbeh o tom, že ako z mačky vychovať šelmu, čo je už Mars.
Niektoré Venušanské kulty sa transformovali do kultu Matky Božej, ale týka sa to aj niektorých Lunárnych. Povedzme Cirkev akúsi dogmu o Márii vyhlásila práve v Efeze, v meste kultu mesačnej bohyne Artemis. Mesačné bohyne sú hlavne o plodnosti a pozrite koľko ona mala pŕs …
Zuzana Čaputová sa narodila na hranici Blížencov a Raka (21. Jún), jednému vládne Merkúr, ako aj Panne a druhému Luna. Samozrejme to len ako zaujímavosť.
Na inaugurácii šaty farby oblohy, vlasy v podstate žlté. Modrá a žltá. To je ako Luna a Slnko, jin a jang. Iste, zástava Ukrajiny, a aj skromne pripomeniem, že aj mesta kde žijem. Na východnej Ukrajine sa zrodila Indoeurópska civilizácia so svojim Bohom oblohy Perúnom či Diom, Donarom a pod. Modré oči a obyčajne svetlé vlasy.
Luna s Slnko sú ako keby dve krajnosti a my si musíme nájsť medzi nimi stred, resp. to skĺbiť. Tie šaty mala správne, aj správne sa jej pod nimi rysovalo jej ženské telo. Pretože Slovákov naozaj vedie akýsi ženský archetyp, nie nadarmo Cirkev nám pridelila ako patrónku Pannu Máriu, čo je ezotericky Panna Sofia – Božia Múdrosť.
Kto
ale nezostáva len pri povrchu vecí, vie, že je to inak. Že si niekto
naštudoval Slovákov a sprosto zneužil ich mentalitu, aj ich náboženské
cítenie.
Pretože podľa toho čo sa dialo už pred voľbami, a aj z
toho, akých si Zuzana Čaputová vybrala poradcov je jasné, že tu ide iba o
geopolitiku, teda zas len o biznis.
Hoci je tam aj rozmer
ideológie len pre ideológiu samú, ale aj títo aktivisti sú iba zneužití
pre trhy. Hľadám tam pozitívum, ale v ich ideologickom guľáši, ktorý
trpí vnútornými protirečeniami fakt nič dobré nenachádzam. Jedine ak
výzvu k použitiu rozumu. Aby sme toto všetko rozuzlili, odhalili.
Lepšie ako padať na kolená pre kvázi kráľovnami, je začať v sebe pestovať archetypálne cnosti, my vážne na to nemusíme mať vytvorený marketingový obraz. Zvlášť ak ide o zvádzanie k niečomu inému …