Fico si spokojne chrochtá Blahom na Výbore pre Európske záležitosti NR SR nad „Pochodom proti Korupcii.“ A nielen to, debata o jadre je len hra.
Celá hra na bytové jadro EÚ je z dielničky Fica. Žiadna takáto téma na EÚ úrovni neexistuje. Sulík skočil na lep Ficovi a ten ho v tom vyplácha.
O jadre sa hovorilo minulý rok keď južné krajiny si robili svoj „socialistický“ summit a chceli dvojfázovú EÚ. Preto vznikla stratégia 5 variant EÚ a jej budúcnosti. Ale tá vznikla ako výsledok všeobecného konsenzu a ročných diskusií, že ideme princípom „ochotných a spolupracujúcich“ v agendách, kde nie je konsenzus.
Odvtedy niet snáď rozhodnutia, kde by niektoré štáty s niečim nesúhlasili a jednoducho sa k rozhodnutiam Rady EÚ, Komisie, či špecializovaných rád nepripájajú. Raz je to Holandsko s Belgickom,raz Poľsko s Maďarskom, inokedy južné krajiny EÚ.
Nik nikoho za to nelynčuje, každá krajina si vyrokuje a môže vyrokovať výnimku alebo isť v téme vlastnou cestou so svojim názorom.
To, že my nemáme žiadny názor a Fico chce byť snaživý zväzáčik s vidinou neviem čoho v EÚ, je jeho problém.
My mu to len uľahčujeme lebo na Eurovýbore diskusia k akémukoľvek materiálu z EÚ trvá dve minúty. Podstatou hry na bytové jadro EÚ je marketingový zastierací ťah Fica, ide totiž o DUBLIN 3, už zajtra a nielen o to!
Za posledných 48 hodín bol Výbor pre Európske záležitosti doslova zasypaný materiálmi. A keby nebol !Pochod proti korupcii“ musel by si ho Fico vymyslieť, takto mu matroše prejdu bez úplného povšimnutia veď kto by to čítal, kto by o tom hovoril na verejnosti. Kto?
Celé znenie materiálu, ktorý ide na výbor pre Európske záležitosti NR SR:
Podklady
pre podpredsedu vlády a ministra vnútra Slovenskej republiky
Roberta Kaliňáka
na rokovanie Rady v zložení ministrov spravodlivosti a vnútra
Luxemburg, 8. – 9. júna 2017
Program rokovania ministrov pre vnútorné záležitosti
3546. zasadnutie Rady, Luxemburg, 8. – 9. júna 2017
Štvrtok 8. júna 2017
Spoločné zasadnutie ministrov vnútra a spravodlivosti
-
Trestná justícia v kybernetickom priestore
a) Elektronické dôkazy
c) Uchovávanie údajov
(správa o pokroku)
-
Ochrana migrujúcich detí
-
Návrh záverov Rady Európskej únie a zástupcov vlád členských štátov o ochrane migrujúcich detí (prijatie)
-
Ochrana migrujúcich detí
(diskusia o smerovaní)
Piatok 9. júna 2017
Zmiešaný výbor
-
ETIAS: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje európsky systém pre cestovné informácie a povolenia (ETIAS) (prvé čítanie)
(výmena názorov)
-
Schengenský informačný systém (SIS)
-
Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení, prevádzke a používaní Schengenského informačného systému (SIS) v oblasti hraničných kontrol, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 515/2014 a zrušuje nariadenie (ES) č. 1987/2006 (prvé čítanie)
-
Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení, prevádzke a používaní Schengenského informačného systému (SIS) v oblasti policajnej spolupráce a justičnej spolupráce v trestných veciach, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 515/2014 a ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č. 1986/2006, rozhodnutie Rady 2007/533/SVV a rozhodnutie Komisie 2010/261/EÚ (prvé čítanie)
-
Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o používaní Schengenského informačného systému (SIS) na účely návratu neoprávnene sa zdržiavajúcich štátnych príslušníkov tretích krajín (prvé čítanie)
(diskusia o smerovaní)
Rada
Nelegislatívne činnosti
-
Migrácia: súčasná situácia
(výmena názorov)
-
Politika návratu
– Vykonávanie odporúčania Komisie o návrate
(súčasný stav)
-
Informačné systémy a interoperabilita
-
Zlepšenie výmeny informácií a zabezpečenie interoperability informačných systémov EÚ: ďalšie smerovanie
(diskusia o smerovaní)
-
Plán zlepšenia výmeny informácií a riadenia informácií vrátane interoperabilných riešení v oblasti spravodlivosti a vnútorných vecí
(správa o pokroku)
Prerokúvanie legislatívnych aktov
-
Reforma spoločného európskeho azylového systému a presídľovania
a) Dublin: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovujú kritériá a mechanizmy na určenie členského štátu zodpovedného za posúdenie žiadosti o medzinárodnú ochranu podanej štátnym príslušníkom tretej krajiny alebo osobou bez štátnej príslušnosti v jednom z členských štátov (prepracované znenie) (prvé čítanie)
b) Podmienky prijímania: Návrh smernice Európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa stanovujú normy pre prijímanie žiadateľov o medzinárodnú ochranu (prepracované znenie) (prvé čítanie)
c) Podmienky: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o normách pre podmienky, ktoré musia spĺňať štátni príslušníci tretej krajiny alebo osoby bez štátnej príslušnosti na poskytnutie medzinárodnej ochrany, pre jednotné postavenie utečencov alebo osôb oprávnených na doplnkovú ochranu a pre obsah poskytovanej ochrany, a ktorým sa mení smernica Rady 2003/109/ES z 25. novembra 2003, pokiaľ ide o postavenie štátnych príslušníkov tretej krajiny, ktorí sú osobami s dlhodobým pobytom (prvé čítanie)
d) Konanie: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje spoločné konanie o medzinárodnej ochrane v Únii a zrušuje smernica 2013/32/EÚ (prvé čítanie)
e) Eurodac: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení systému Eurodac na porovnávanie odtlačkov prstov pre účinné uplatňovanie [nariadenia (EÚ) č. 604/2013, ktorým sa ustanovujú kritériá a mechanizmy na určenie členského štátu zodpovedného za posúdenie žiadosti o medzinárodnú ochranu podanej štátnym príslušníkom tretej krajiny alebo osobou bez štátnej príslušnosti v jednom z členských štátov], na zistenie totožnosti neoprávnene sa zdržiavajúcich štátnych príslušníkov tretích krajín alebo osôb bez štátnej príslušnosti a o žiadostiach orgánov členských štátov na presadzovanie práva a Europolu o porovnanie s údajmi v systéme Eurodac na účely presadzovania práva (prepracované znenie) (prvé čítanie)
f) EASO: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o Agentúre Európskej únie pre azyl, ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č. 439/2010 (prvé čítanie)
g) Rámec pre presídľovanie: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje rámec Únie pre presídľovanie a ktorým sa mení nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 516/2014 (prvé čítanie)
(správa o pokroku)
1. Trestná justícia v kybernetickom priestore
a) Elektronické dôkazy
(diskusia o smerovaní)
b) Šifrovanie
c) Uchovávanie údajov
(správa o pokroku)
-
Obsah a cieľ
Zlepšovanie cezhraničného prístupu k elektronickým dôkazom
Závery Rady z júna 2016 o zlepšení trestnej justície v kybernetickom priestore sú základom činnosti Komisie, ktorá sa zameriava najmä na stretnutia/konzultácie so zainteresovanými stranami (poskytovatelia internetových služieb a expertné stretnutia).
Rada má schváliť (podporiť) praktické opatrenia na zlepšenie cezhraničného prístupu k elektronickým dôkazom.
Šifrovanie
K tejto časti témy nie sú bližšie informácie, zrejme pôjde o informačný bod pre ministrov.
Spoločný proces úvah o uchovávaní údajov
Predsedníctvo podáva správu o činnosti skupiny Priateľov predsedníctva zameranej na otázky uchovávania dát, ktorá sa zaoberala situáciou v tejto oblasti po dvoch rozsudkoch Európskeho súdneho dvora, ktoré problematiku uchovávania dát priamo zasiahli.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR podporuje navrhované praktické opatrenia.
-
Na záver by som sa vyjadril k problematike uchovávania údajov.
-
Čo sa týka problematiky uchovávania údajov, tu je potrebné hľadať riešenie na európskej úrovni. Rozdielne národné legislatívy by boli prekážkou pre cezhraničnú výmenu týchto informácii, čo nie je v súlade s našou politikou.
2. Ochrana migrujúcich detí
a) Návrh záverov Rady Európskej únie a zástupcov vlád členských štátov o ochrane migrujúcich detí
(prijatie)
b) Ochrana migrujúcich detí
(diskusia o smerovaní)
-
Obsah a cieľ
Dňa 12. apríla 2017 prijala Komisia oznámenie „Ochrana migrujúcich detí“, ktorým reaguje na príchod čoraz vyššieho počtu migrujúcich detí, mnohých z nich bez svojich rodín.
Komisia na základe odborných poznatkov zo všetkých relevantných oblastí politiky navrhla niekoľko prioritných oblastí, na ktoré by sa členské štáty mali s podporou Komisie a agentúr EÚ zamerať, aby zlepšili ochranu migrujúcich detí a zabezpečili užšie prepojenie medzi azylovými službami a službami ochrany detí.
Rada na toto oznámenie reaguje prijatím záverov, v ktorých víta dokument Komisie a zdôrazňuje dôležitosť ochrany detí a maloletých bez sprievodu ako najzraniteľnejšej skupiny migrantov.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR víta oznámenie Komisie a zároveň podporuje schválenie predloženého návrhu záverov Rady.
3. ETIAS: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje európsky systém pre cestovné informácie a povolenia (ETIAS) (prvé čítanie)
(výmena názorov/všeobecné smerovanie)
-
Obsah a cieľ
Predsedníctvo predkladá na rokovanie Rady návrh pre všeobecné smerovanie nariadenia o ETIAS, čím získa mandát pre rokovania s Európskym parlamentom a splní úlohu danú Európskou radou dosiahnuť zhodu pri návrhu na Rade do júna 2017.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR podporuje schválenie všeobecného smerovania.
4. Schengenský informačný systém (SIS)
-
Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení, prevádzke a používaní Schengenského informačného systému (SIS) v oblasti hraničných kontrol, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 515/2014 a zrušuje nariadenie (ES) č. 1987/2006 (prvé čítanie)
-
Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení, prevádzke a používaní Schengenského informačného systému (SIS) v oblasti policajnej spolupráce a justičnej spolupráce v trestných veciach, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 515/2014 a ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č. 1986/2006, rozhodnutie Rady 2007/533/SVV a rozhodnutie Komisie 2010/261/EÚ (prvé čítanie)
-
Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o používaní Schengenského informačného systému (SIS) na účely návratu neoprávnene sa zdržiavajúcich štátnych príslušníkov tretích krajín (prvé čítanie)
(diskusia o smerovaní)
-
Obsah a cieľ
Predsedníctvo predkladá správu o aktuálnom stave rokovaní o legislatívnych návrhoch spojených s reformou SIS spolu s otvorenými otázkami na diskusiu.
Na diskusiu sú predložené tri okruhy otázok:
-
preventívne zápisy pre deti v riziku únosu (rodičom),
-
zápisy o osobách a objektoch na účely zisťovacích kontrol,
-
rozšírenie používania SIS v oblasti justičnej spolupráce.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR súhlasí s vkladaním preventívnych zápisov do systému SIS týkajúcich sa detí s rizikom únosu.
-
Súhlasíme aj so zavedením zápisov na účely zisťovacích kontrol.
-
Nenamietame, aby bola v budúcnosti vykonaná analýza smerujúca k využitiu systému SIS aj na účely uľahčenia vykonávania vybraných nástrojov justičnej spolupráce.
5. Migrácia: súčasná situácia
(výmena názorov)
-
Obsah a cieľ
Komisia, EASO, Frontex, Grécko a Taliansko podajú ministrom správu o aktuálnej situácii v oblasti migrácie.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR berie informácie na vedomie.
6. Politika návratu
– Vykonávanie odporúčania Komisie o návrate
(súčasný stav)
-
Obsah a cieľ
Predkladaný dokument predstavuje zhrnutie podkladov a záverov na základe spätnej väzby členských štátov vo vzťahu k vydaným odporúčaniam Komisie v oblasti návratov.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR berie informácie na vedomie.
7. Informačné systémy a interoperabilita
-
Zlepšenie výmeny informácií a zabezpečenie interoperability informačných systémov EÚ: ďalšie smerovanie
(diskusia o smerovaní)
-
Plán zlepšenia výmeny informácií a riadenia informácií vrátane interoperabilných riešení v oblasti spravodlivosti a vnútorných vecí
(správa o pokroku)
-
Obsah a cieľ
Po tom, čo expertná skupina na vysokej úrovni pre informačné systémy a interoperabilitu uverejnila záverečnú správu, pripravilo predsedníctvo návrh záverov Rady, ktoré by mala Rada JHA prijať ako bod „A“.
S tým, že interoperabilita je prioritou na najvyššej politickej úrovni, Rada víta záverečnú správu expertnej skupiny na vysokej úrovni pre informačné systémy a interoperabilitu, pričom plánuje nadviazať na rokovania skupiny pod strategickým vedením a monitorovním Stáleho výboru pre operačnú spoluprácu v oblasti vnútornej bezpečnosti (COSI).
Komisia sa vyzýva aby do konca marca 2018 na základe správy expertnej skupiny preskúmala možnosti s cieľom dosiahnuť väčšie zjednodušenie, jednotnosť, účinnosť a zohľadňovanie prevádzkových potrieb, a aby predložila zodpovedajúce legislatívne návrhy.
Ministrom bude predložená aj správa o implementácii Plánu zlepšenia výmeny informácií a riadenia informácií vrátane interoperabilných riešení v oblasti spravodlivosti a vnútorných vecí, ktorá opisuje aktuálny stav plnenia opatrení.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR berie informácie na vedomie.
8. Reforma spoločného európskeho azylového systému a presídľovania
a) Dublin: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovujú kritériá a mechanizmy na určenie členského štátu zodpovedného za posúdenie žiadosti o medzinárodnú ochranu podanej štátnym príslušníkom tretej krajiny alebo osobou bez štátnej príslušnosti v jednom z členských štátov (prepracované znenie) (prvé čítanie)
b) Podmienky prijímania: Návrh smernice Európskeho parlamentu a Rady, ktorou sa stanovujú normy pre prijímanie žiadateľov o medzinárodnú ochranu (prepracované znenie) (prvé čítanie)
c) Podmienky: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o normách pre podmienky, ktoré musia spĺňať štátni príslušníci tretej krajiny alebo osoby bez štátnej príslušnosti na poskytnutie medzinárodnej ochrany, pre jednotné postavenie utečencov alebo osôb oprávnených na doplnkovú ochranu a pre obsah poskytovanej ochrany, a ktorým sa mení smernica Rady 2003/109/ES z 25. novembra 2003, pokiaľ ide o postavenie štátnych príslušníkov tretej krajiny, ktorí sú osobami s dlhodobým pobytom (prvé čítanie)
d) Konanie: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa stanovuje spoločné konanie o medzinárodnej ochrane v Únii a zrušuje smernica 2013/32/EÚ (prvé čítanie)
e) Eurodac: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o zriadení systému Eurodac na porovnávanie odtlačkov prstov pre účinné uplatňovanie [nariadenia (EÚ) č. 604/2013, ktorým sa ustanovujú kritériá a mechanizmy na určenie členského štátu zodpovedného za posúdenie žiadosti o medzinárodnú ochranu podanej štátnym príslušníkom tretej krajiny alebo osobou bez štátnej príslušnosti v jednom z členských štátov], na zistenie totožnosti neoprávnene sa zdržiavajúcich štátnych príslušníkov tretích krajín alebo osôb bez štátnej príslušnosti a o žiadostiach orgánov členských štátov na presadzovanie práva a Europolu o porovnanie s údajmi v systéme Eurodac na účely presadzovania práva (prepracované znenie) (prvé čítanie)
f) EASO: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o Agentúre Európskej únie pre azyl, ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č. 439/2010 (prvé čítanie)
g) Rámec pre presídľovanie: Návrh nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, ktorým sa zriaďuje rámec Únie pre presídľovanie a ktorým sa mení nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 516/2014 (prvé čítanie)
(správa o pokroku)
-
Obsah a cieľ
Predsedníctvo bude informovať ministrov o jednotlivých legislatívnych návrhoch, ktoré boli v priebehu roku 2016 predstavené v tzv. azylových balíkoch.
Intenzívne rokovania k návrhom prebiehajú na viacerých úrovniach, predovšetkým sú diskutované v rámci pracovnej skupiny Rady EÚ pre azyl (AWP) a Radcov JHA.
-
Návrh pozície Slovenskej republiky
-
SR berie informácie na vedomie.