Všetky deti musia byť nazývané „priatelia“, chlapci sú nútení nosiť šaty a knihy Astrid Lindgrenovové sú vyhadzované v mene kritickej normy.
[sociallocker][/sociallocker]
Konzervatívny občasník Världen idag hovoril s „Annou„, ktorá pracovala vo švédskej materskej škole dva roky. Pod podmienkou anonymity porozprávala o situácii v materskej škole.
Anna uviedla, že bola karhaná za to, že hovorila „on“ alebo „ona„. Podľa vyjadrenia jej nadriadených ide o sexualizáciu detí – musíme používať rodovo neutrálne zámeno „priatelia„.
Všetky knihy v materskej škole boli preskúmané a všetky odkazy na pohlavie boli zmenené na správne termíny podľa tzv. „rodovej teórie„. Populárne knihy ako Emil a Pippi boli vyhodené a knižnica naplnená detskými knihami, ktoré sa zaoberajú témami ako transsexualita a homosexualita.
Deti už vo veku 1 a 2 roky majú skupinové diskusie, že sa chlapci môžu zamilovať do chlapcov a dievčatá do dievčat. Niektoré deti boli dopytované, do koho sú zamilované.
Malý chlapec vyzeral zmätene a nakoniec povedal: „Do môjho LEGA,“ hovorí Anna.
Nie je prípustné povedať deťom v nových šatách, že vyzerajú pekne. Nikto nemôže povedať deťom, že sú roztomilé. Nemôžete používať slová ako chlapec, dievča, mamička a otecko. Musia sa používať rodovo neutrálne pojmy.
Niektorí z rodičov sa tiež zúčastňujú týchto praktík v materskej škole a sú pohoršení tým, keď ich niekto nazve napríklad „mama„. Chcú byť nazývaní „rodičom„.
Ale mnohí z rodičov proste nevedia, ako fanatická je táto materská škola, čo sa týka týchto rodových teórií, kde slová ako snehuliak a Santa Claus boli nahradené korektnými termíny a populárne Disney filmy boli z princípu zakázané.
Raz sa Anny opýtalo dievča: „Som chlapec alebo dievča?“
Anna ignorovala smernice a povedala: „Si dievča„.
Anna uviedla: „Nemôžem sa riadiť týmito pravidlami. Jednoducho nemôžem. Idú proti všetkému, čo poznám.“
Je dôležité poznamenať, že to nie je súkromná materská škola s výrazným rodovým profilom, ale všeobecná materská škola vo Švédsku.
Následky reportáže
Denník situáciu sledoval ďalej, keďže pravdivosť reportáže bola spochybnená mnohými čitateľmi. Ozvalo sa viacero ďalších vychovávateľov, ktorých skúsenosti boli podobné.
„V predškolskom zariadení, kde som pracovala, sa v niektorých piesňach vymieňali slová, aby sa zabránilo posilneniu tradičných rodových rolí,“ hovorí 42-ročná pediatrička.
Vychovávateľka Camilla zas má skúsenosť zo škôlky, kde sú odstránené všetky hračky – príliš veselé, alebo príliš agresívne. Podľa nej je prostredie sterilné
Pracovník zo škôlky v oblasti Štokholmu hovorí, že škôlka, v ktorej pracuje nedávno dostala od obce predpisy týkajúce sa rodovej výchovy. Napríklad predpisy charakterizujú literatúru, takže učitelia nemôžu používať knihy Astrid Lindgren.
Riaditeľka Maryam Herlin v predškolskom zariadení Amadeus v Nace sa vzdala anonymity.
„Pracujeme na rodovej rovnosti, ale nie s rodovým vzdelávaním,“ hovorí.
Podľa Herlinovej práca okrem iného znamená, že deti nie sú povzbudzované k tomu, aby sa hrali s jednými, alebo druhými hračkami, ale robili úplne slobodné voľby.
„Raz, keď navštívili dvaja inšpektori z obce, kritizovali nás za to, že sa dievčatá hrajú príliš veľa s bábikami,“ povedala.
Maryam Herlin a jej kolegovia vyhrali „bitku,“ hovorí. Predškolské vzdelávania sa u nich zameriava na Reggio Emilia, čo znamená, že detská vôľa a sloboda sú východiskovým bodom.