Hovorca CNN potvrdil prepustenie troch redaktorov po škandále s odstránením článku z ktorého vyplýva, že americký Senát vyšetruje údajné väzby Trumpovho tímu s ruským investičným fondom.

„Po verejnom vysvetlení histórie, spojené so stránkou CNN.com, TV prijala rezignáciu zamestnancov podieľajúcich sa na publikáciu materiálu,“ vyhlásil zamestnanec tlačového oddelenia CNN.

Podľa informovaného zdroja vo výsledkoch interného vyšetrovania sa zistilo, že pri uverejnení článku neboli rešpektované niektoré bežné redakčné procesy.

Skôr, médiá uviedli, že list o rezignácii napísal výkonný redaktor oddelenia CNN zaoberajúce sa vyšetrovaním Lex Harris, a autor Thomas Frank a Eric Lichtblau, ktorý upravili materiál.

CNN 24. júna odstránila zo svojich webových stránok článok, ktorý uvádzal, že sa americký Senát rozhodol začať vyšetrovanie údajne podozrivej schôdzky šéfa ruského investičného fondu Kirilla Dmitrijeva s Anthony Scaramuzzem, jedným z predstaviteľov dočasného Trumpovho štábu.

Zástupca ruského Priameho investičného fondu (RFPI) komentoval článok CNN s tým, že materiál obsahuje faktické chyby, z ktorých bol kanál okamžite informovaný.

Televízia sa ospravedlnila Scaramuzzovi a chcela rýchlo prípad zniesť zo sveta. Avšak portál Buzzfeed si všimol chyby a postupu CNN, a celú vec rozmazal. Ale skutočnosťou je, že nikto nepoukázal na fakt, že teraz prebiehajú v Spojených štátoch mediálnej orgie hľadania „sprisahania“ s Moskvou a článok CNN bol plodom atmosféry tohto „honu na čarodejnice“.