Vieš, čo ješ? Ako sa vyrábajú jogurty a ktoré z nich nám chutia najviac?

 

Stalo sa vám už to, že stojíte v supermarkete pri nekonečnom rade jogurtov a neviete sa rozhodnúť, ktorý je pre vás, alebo vaše dieťa ten “najzdravší”? Rozumiete všetkým názvom na etiketách? Je pravdou, že sa v mlieku a následne i v jogurtoch vyskytujú antibiotiká? Snáď vám tieto otázky dokážeme zodpovedať v ďalších častiach relácie o výrobe potravín s názvom “Vieš, čo ješ?”.

Každopádne, najprv sa pozrime na to, ako reagujeme na kvalitu jogurtov my sami. Producent tejto relácie, poravinový kritik Patrick Linhart, Bsc., sa vybral s reportérkou a kameramanom do ulíc, kde bol spotrebiteľom ponúknutý lacný, menej kvalitný jogurt s glukózovo-fruktózovym sirupom a dochucovadlami, vs. domáci jogurt s čerstvo nakrájanými jahodami. Ako to celé dopadlo?

Sú v jogurtoch naozaj potrebné rôzne dochucovadlá, gumy a škroby? Je potrebné, aby jogurt obsahoval slnečnicový lecitín, alebo farbivo získavané z chrobákov, či mnohonásobný chemický kokteil éčok? Nedá sa farbenie, ako aj trvanlivosť dosiahnuť bez nich? Uvádzajú na obale výrobcovia naozaj všetko? Nezvyšujú si pridaním rôznych zložiek náhodou títo výrobcovia iba profit na úkor nášho zdravia? Obsahujú jogurty antibiotiká z mlieka? V prvej časti sme navštívili prezidenta slovenského mliekarenského zväzu, ako aj pár nezávislých odborníkov a samozrejme i výrobcu jogurtov v Bánovciach nad Bebravou, aby sme zistili viac.

V druhej časti pripravujeme: Môžu byť jogurty “Živé”, pokiaľ majú skoro 20 dňovú záruku? Po povolení nakrúcania dokumentu v mliekarňach Tami v Nitre, no jej následnom odmietnutí s oddôvodnením, že by reportáž firme ”nepriniesla profit”, sme sa vybrali opýtať na názor odborníka, a to aj na produkt s názvom “Živý Jogurt”, ktorý táto mliekáreň produkuje. Ako marketéri manipulujú s našou mysľou? Je zavádzanie rôznymi názvami legálne? Ako sa zvyšuje predaj a tým aj profit umiestnením produktov v obchodoch? Kto je cieľová skupina? Deti, alebo ich rodičia? Viac v pripravovanej reportáži, na ktorej dokončenie sme už boli nútení urobiť zbierku. Pokiaľ sa vám reportáže páčili a chcete podporiť projekt tohto typu, budeme vám vďační, keďže bez vás to jednoducho nejde. Podporte pokrytie nákladov na reportáž ľubovoľným sponzorským príspevkom TU

 

 


Publikovaný

v

od

Značky: