Môže mimoparlamentný subjekt získať mandát(y) v Europarlamente? Odpoveď je môže a to veľmi ľahko. Kandidátka Progresívneho Slovenska je z hľadiska cieľovej skupiny pripravená dobre a má šancu uspieť.

Kúzlo eurovolieb je v dvoch hlavných faktoroch, ktoré na politické strany pôsobia ako návnada nesmierne príťažlivým spôsobom.

Medzi politikmi sa už dávno vie, že získať miesto poslanca v Europarlamente je pri súčasnom korupčnom nastavení doživotná prvá cena v lotérii. A to nielen pre osobu, ale aj pre stranu, ktorú zastupuje.

Samotný poslanec dostane zabezpečenie o ktorom sa tu môže ľuďom len snívať. Spolu s platom dostáva aj rôzne náhrady a príspevky, takže reálne môže disponovať desiatkami tisíc eur – mesačne. Únia sa o svoje ovečky stará viac ako dobre.

Druhé lákadlo je v tom , že ľudia na Slovensku voľby do Europarlamentu ignorujú. Stačí, keď si pozriete čísla Štatistického úradu. Aby sa strana kvalifikovala do Europarlamentu, musí dosiahnuť viac ako 5% z platných odovzdaných hlasov. V roku 2014 bolo registrovaných 4,4 milióna voličov, ale platných hlasov bolo len niečo cez 560tisíc. Takže na vznik jedného mandátu stačilo 28 tisíc hlasov.

Čo z toho vyplýva? Treba motivovať voličov, povedať, že budúcnosť „demokracie“ závisí od toho, či nás podporíte a pokiaľ sa im podarí presvedčiť 28tisíc voličov, majú jedno miesto v suchu.

Aj keď Progresívne Slovensko s peniazmi problém nemá, osobná motivácia má svoje čaro. Pre kandidátov to bude klasickou mrkvou pred klusajúcim oslíkom. Snažte sa a tá mrkva (možno) bude vaša.

Posledné udalosti ukazujú cestu. Mladá generácia na Slovensku sa už neidentifikuje s obhajobou slovenských záujmov. Pre nich sa javí svetlá budúcnosť v náväznosti na bruselské inštitúcie. Veria, že peniaze sa rodia samé od seba niekde v priestore Západnej Európy a že bez požehnaného dažďa „ľudských práv a slobody“ podporeného patričným prívalom eurofondov by slovensko ako „zaprdený región v zadnej časti kontinentu“ neprežilo.

Z toho hľadiska zvolilo Progresívne Slovensko veľmi dobre. Mladým ponúka kandidátku, ktorá ich oslovuje. Nie sú to žiadni starí páprdovia, ale niekto, s kým sa môžu identifikovať. A to nielen vekom ale aj názormi. Všetci zvolení kandidáti prisahajú vernosť Únii a vyznávajú heslo „S Bruselom na večné časy a nikdy inak„. Skvelý PR materiál

Jediný problém je dostať mladých ku voľbám. V čase, keď sa bude voliť t.j. od 6.6. do 9.6.2019 budú s veľkou pravdepodobnosťou už dávno rozlietaní po plážach a dovolenkových destináciách. Naviac sú mladí ľudia povestní svojou nestálosťou a nedisciplinovanosťou. K voľbám skrátka chodia menej nadšene ako ich starší voliči.

Práve preto je vhodné udržiavať neustále bojovú náladu a hnať mladých do ulíc. Treba na to využiť každý prostriedok. Škandalizovať, vyvolávať rôznych démonov, strašiakov, ale hlavne nemožno prestať. Nejde ani tak o to, aby odlákali voličov od svojich súperov, aj keď je možným cieľom aj toto. Hlavným zámerom tejto stratégie je jednoducho ľudí so zameraním na najmladšiu generáciu vybudiť.

Ak sa im podarí zotrvať na tejto vlne, ak sa im spolu so straníckym médiom Denník N podarí neustále otvárať nové a nové príbehy, kvôli ktorým dostanú ľudí na „demošku„, ak ich budú vzorne ako doteraz podporovať mimovládky a „osobnosti„, Europarlament zvládnu minimálne s jedným poslaneckým mandátom. A ak sa zadarí, aj viac