Terčom nevyberavého boja o zákazníka sa stala Dana Nedvídková, ktorá sa neprozreteľne rozhodla zmeniť dodávateľa elektriny. Lenže pôvodné – Comfort Energy – ju nechce pustiť. Tvrdí, že odišla bez toho, aby dodržala riadne výpovednú lehotu, píše AKTUALNE.CZ.

Podľa druhej firmy, ktorou je Innogy, je to naopak. Namiesto toho, aby si spor obe spoločnosti rozptýlili medzi sebou, musí problém riešiť pani Nedvídková. A Comfort Energy po nej vymáha pokutu za neoprávnený odchod zvýšenú o poplatky za vymáhanie. Nejde o závratnú sumu, zhruba o šesť tisíc korún, firmy tak v podobných prípadoch podľa právnikov spoliehajú na to, že ľudia radšej zaplatia, ako by sa roky súdili s neistým výsledkom.

Vlani v lete sa Dana Nedvídková z Mníšku pod Brdy rozhodla zjednotiť dodávateľa energií – zatiaľ čo plyn odoberala od Innogy (bývalej RWE), elektrinu od Comfort Energy. „Innogy ma presvedčila, že pre mňa bude výhodnejšie mať oboje u jednej firmy,“ hovorí Nedvídková, ktorá preto vlani v auguste zástupcovia Innogy podpísala plnú moc k zmene dodávateľa elektriny.

Namiesto výhodnejších podmienok jej ale nakoniec hrozí, že skončí v exekúcii.

Obe firmy sa totiž o ňu začali preťahovať. Výsledkom je, že firma Comfort Energy za údajne porušenie zmluvy vymáha penále šesť tisíc korún, aj keď Nedvídková podľa všetkého neurobila žiadnu chybu.

Klientka prípad reklamovala a sťažovala si u Energetického regulačného úradu, Comfort Energy pohľadávku voči nej odovzdala vymahačskej spoločnosti Creditexpress. Tá jej minulý týždeň poslala výhražný list, že musí do 48 hodín zaplatiť dlžnú sumu zvýšenú o ďalších tisíc korún na nákladoch.

Keď potom do firmy volala, pracovník jej povedal, že ak nezaplatí, môže skončiť aj v exekúcii. „Comfort Energy pritom vôbec nebola oprávnená pohľadávku odovzdať, pretože sa vedie konanie na Energetického regulačného úradu,“ poukazuje Nedvídková.

Firmy zarábajú na obavách ľudí

Podľa vedúceho právnej poradne časopisu dTest Lukáša Zeleného nie sú podobné komplikácie s prechodom od jedného dodávateľa energií k druhému ojedinelé. Veľakrát to ani nemusí znamenať, že zákazník či nový dodávateľ urobili pri svojom postupe chybu.

„Veľmi často sa stretávame s obštrukčnými praktikami dodávateľov, ktorí si chcú udržať svoje existujúcich zákazníkov aj za cenu nezákonného konania,“ hovorí Zelený.

(Celý článok si môžete prečítať na AKTUALNE.CZ)